Tallinnas Nõmmel asub vana kortermaja kaheksa korteriga. Maja oli halvas seisus ning vajas hädasti renoveerimist. Korteriühistu otsustas kõigi korteriomanike nõusolekul, et renoveerimiseks raha saamiseks ehitatakse majale kahe lisakorteri jaoks välja katusekorrus, need korterid müüakse ja saadud raha eest tehakse maja korda. Korterid ehitataksegi välja ja müüakse ühiselt üks korter Andresele ja teine Aarnele. Nende korterite all asuv korter on olnud pikka aega tühi ja isegi uks lukustamata, omanikest abielupaar Irina ja Nikolai elasid Saksamaal. Eestisse naasnuna olid nad ebameeldivalt üllatunud, leides, et nende korteri magamistuppa on veetud torud. Uurimisel selgus, et tegu on ülemise korruse korteri sisese veetorustikuga, mis kulgeb osalt alumise korteri lae all, ning kanalisatsioonitoruga, mis tuleb ülemiselt korruselt ja suubub püstakusse.
Kuna torud ja veesolin omanikke häirivad, nõuavad Irina ja Nikolai ühistult selgitust ning nende nõusolekuta nende korterisse paigutatud torude kõrvaldamist. Ühistu juhatuse esimehe Margarita sõnul oli uute korterite jaoks torustikke vaja ning kõige lihtsam oli need tuua läbi Irina ja Nikolai korteri, kus kedagi sees ei elanud. Vastasel juhul pidanuks tegema lammutustöid korterites, kus inimesed elasid sees ning see oli ka ühistu juhatuse otsus. Konflikt paisub ja rahumeelset lahendust ei leita ning ühel pühapäeva varahommikul lõikab Nikolai torud oma korteri lae alt läbi ja sulgeb. Ülemise korteri omanik Andres jääb seeläbi ilma nii veevarustusest kui kanalisatsioonist, teise ülemise korteri omanik Aarne aga kanalisatsioonist, kuna läbilõigatud kanalisatsioonitorusse suubus mõlema korteri kanalisatsioon. Ülemiste korterite omanikud Andres ja Aarne ei saa kortereid vee ja kanalisatsioonita kasutada ja üürivad vaidluse lahendamiseni asenduskorterid.
Kellele kuulusid torud ja kas neid võis läbi lõigata? Kas võib nõuda nende taastamist ja kes seda teha saab? Kas ja mis tingimustel saab Andres või korteriühistu nõuda Irinalt ja Nikolailt torude talumist ja läbilõigatud torude taastamist või hüvitamist?
Sisu lugemiseks peab teil olema kehtiv tellimus ning juurdepääsuks sisenege Smart-ID, Mobiil-ID või ID-kaardiga.
Registreeruge siin